BİZ KİMİZ
 
HİZMETLER

::


::

::

Toplumsal Duyarlılık
Projeleri


Engelli Öğrenciler Birimi

Yardım Kampanyaları

 
ETKİNLİKLERİMİZ
:: Basında Biz
 
DUYURULAR
 
Farklı illerden gelen yardım çağrılarına destek vermek isterseniz sizler için bir liste hazırladık. Liste


E-posta: engelsizkampus@bilkent.edu.tr

2. ENGELSİZ ÜNİVERSİTELER ÇALIŞTAYI DEĞERLENDİRME ANKETİ

1. Çalıştay içeriği ile ilgili faydalı gördüğünüz noktaları

  • Akademik faaliyetler
  • Yaşama aktif katılım
  • Mimari yapı
  • Aynı hedefler için bir araya gelen insanların tanışması .
  • Yeni kurulacak birimimiz için yol gösterici oldu.
  • Amacını çok açık öğrenmiş olduk
  • Engelli öğrenci birimini yeri kurulan bir üniversite için temel teskil edecek tüm unsurlar görüşüldü.
  • Derlerden muafiyetin engelli öğrenciler için son caredir.
  • Bu konu etkin ve başarılı üniversite projelerin bazılarıdır.
  • Her universitenin engelliler biriminde yapılan çalışmalar anlatıldı.
  • Çalısma gruplarının oluşturularak bir ekip ruhu oluşturuldu.
  • Engellilerin sosyal entegrasyonunun sağlanmasındaki içtenlik.
  • Mimari olarak binaların uyumlu olması ile ilgili bilgilendim. Sorumlulugum alanındaki binalar için yararlı oldu.
  • Konu ile ilgili çalışan akademisyenlerle tanışmak.
  • Engelli bireylerle ilgili bilglendim.
  • Diğer üniversitelerdeki öğretim üyeleri ile fikir alış-verişinde bulunmak faydalı oldu.
  • Üniversitemizde neler yapılabileceği konusunda fikir edindim.
  • Konuşulanların hayata geçirilmesi için kaynak sağlayacak kişilerin katılımı sağlanabilir. Onlara farkındalık sağlanmalı.
  • Çok şey ele alındı, konusuldu.
  • Üniversiteler arası bilgi alış-verişinde bulunuldu.
  • Uzman görüşlerinin alınması.
  • Farklı gruplar hakkında bilgi edinildi.
  • Diğer kurumların uygulama ve yaklaşımları hakkında bilgi edinildi.
  • Konu ile ilgili kişi ve kurumları tanışma olanağı oldu.
  • Akademik çalıştay.
  • Engelli öğrenci birimleri nasıl çalışmalı değerlendirildi.
  • Yaşam konulu çalıştay.
  • Küçük çalışma gruplarının oluşturulması.
  • Öğrencilerin çalıştaya dahil edilmesi.
  • Üniversite tanıtımları.
  • Tecrübe paylaşımı. (Başarılı örnekler)
  • Sorunların tespiti.
  • Çözüm yolları.
  • Engelli öğrenci birimi kurulması – kurumsallaşması.
  • Üniversitelerin deneyim paylaşımları.
  • Yapılanlar kayıt altına alınsın. (Video vs.)
  • Kayıt altına alınan bilgilerin mail yolu ile katılımcılara gönderilmesi.
  • Bireysel başarıların paylaşılması.
  • Kurumsal başarıların paylaşılması.
  • Her ikisinden doğan sinerji ile yeni modellerin oluşması.

2. Eksik, değiştirilmei gereken ya da ele alınması gerktiğini düşündüğünüz noktalar

  • Sınav sistemi yeni yaklaşımlar.
  • Üniversitelerin engelsizleştirilmesi.
  • Engelli öğrenci birimlerinin aktif çalışması.
  • İstihdam problemi.
  • Akademik personelin bilinç düzeyinin arttırılması.
  • Engellilerin ailelerinde işin içinde sokulması.
  • Engelli öğrencilerin üniversite öncesinden itibaren takip edilip üniversiteye gitmeden önce haklarının ve toplumun özürlüye bakış açısının değştirilmesi için neler yapılabilir bakılması.
  • Konu paydaşlarının temsil edilmesi sağlanabilirdi. (YÖK temsilcisi, vb.)
  • Zamanlama konusuna dıkkat edilebilirdi.
  • Özel eğitim konusunda uzman olan öğretim üyelerinin sayısı artılırılmalı ve seminer vermesi için çalıştayda yer alması.
  • Konuklara mikrofon verilmemesi.
  • Sesli ve yazılı kayıt tutulmaması.
  • Çalıştay gündeminin geç verilmesi ve uyulmaması.
  • Materyal ile ilgili konular da olmalı.
  • Yurt dışı imkanları konusundaki bilgileri olmalı.
  • Küçük gruplarda tartışılan konuların yeterince sistematik işlenememesi.
  • Organizasyondakı eksiklikler.
  • Çalışma sistematiği.
  • Sunumlara az süre ayrılması.
  • Terminoloji konusunda hala sorunlar var, konuşamalı.
  • Birim kurmada sorunlar nasıl aşılacak?
  • Eğiticilerde farkındalık yaratma yolları neler?
  • İlköğretim ve orta öğretimde engelli öğrenci eğitminin önundeki engellerin kaldırılmasına yönelik alt yapı ve eğitim modelleri oluşturulmalı.
  • Üniversite eğitiminde nicelik ve nitelik artırılmalı.
  • Engellılere yönelik lisans eğitimlerinde kontenjan artırılmalı.
  • Üniversiteler bütçelerine konu ile ilgili ödenek koymalı.

3. Organizasyon ve yöntemler konusunda yorumlar ve öneriler

  • Organizasyon verimli geçti.
  • Organizasyon üst yönetim tarafından desteklenmesi gerekir.
  • Katılımcıların, engelli üniversite hocaları ve öğrencilerin ana etkinlikleriyle yönlendirilmesi.
  • Çalıştayın üniversite tarafından desteklenmesi, katılımcılara konaklama ve yemek imkanlarının verilmesi.
  • Herşey içten ve doğaldı. Teşekkürler.
  • Bundan sonraki çalıştay bir başka yerde, iyi örnek bir yerde (Anadolu Üniversitesi gibi) yapılabilir.
  • Çalıştayların her yıl ve farklı illerde yapılması faydalı olur.
  • Verimlilik süperdi. İyi çalıştık. Katıldığım onca kongreden daha iyidi. Biraz daha katılım arttırılabilir ver organizasyon için destek alınabilirse daha mukemmel olur.
  • Organizasyon iyi niyetli ama yetersiz.
  • Organizasyon yetersizliği (yönlendirme, ulaşım, dinleme mola , çalışma yerlerinin seçimi, vb.) kurum yönetiminin bu organizasyonu desteklenmediği izlenimi uyandırıyor.
  • Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkurler. Ama ODTܒde biraz daha ilgi duyan birimler olmalıdır.
  • Sağlanan malzemelerin engel gruplarına göre erişilebilir olarak hazırlanmaması.
  • Çay-yemek organizasyonu yeterli değil.
  • Daha organize bir çalıştay yapılır.
  • Faaliyet alanlarının çeşitlendirilmesi.
  • Eksiklikler olmakla birlikte herşey çok güzeldi.
  • Çay-Kahve ikramı olabilir.
  • Dışarıdan gelenler için kalacak yer imkanı sağlanabilir.
  • Organizasyonun sekreteryası olmalı (zorunlu).
  • Teknik alt yapı yetersizliği giderilmeli.
  • Ulaşılabilirlik ve erişilebilirlik çözümlenmeli.
  • Konaklama ve iaşe sorunu toplu olarak çözümlenmeli.
  • Organizasyon mali yükü üniversite bütçesinden karşılanmalı.

 



| Ana Menü | E-Posta | Bilkent Üniversitesi Ana Sayfası |