BİZ KİMİZ
 
HİZMETLER

::


::

::

Toplumsal Duyarlılık
Projeleri


Engelli Öğrenciler Birimi

Yardım Kampanyaları

 
ETKİNLİKLERİMİZ
:: Basında Biz
 
DUYURULAR
 
Farklı illerden gelen yardım çağrılarına destek vermek isterseniz sizler için bir liste hazırladık. Liste


E-posta: engelsizkampus@bilkent.edu.tr

Bugüne kadar öğrenci özelinde yapılan ders ve sınav uygulamaları

İşitme Engeli

Sınıf içi organizasyonu

  • Öğrencinin öğretim görevlisini görebileceği ve takip edebileceği bir yerde oturması uygundur.
  • Öğrenci işitme cihazı kullanmakta ancak dudak okuyarak da takip etmektedir.
  • Öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda öğretim görevlisinden yardım talep edebilir. Bu konuda kendisine, eğer mümkünse yardımcı olunmaya çalışılmalıdır.
  • Öğrencinin probleminden dolayı motivasyon düşüklüğü olabilir. Öğrenciye sık sık geribildirim verilip dersleri takip etmesi için desteklenmesi motivasyonunu yükseltecektir.

Sınav organizasyonu

  • Öğrenci sınav düzeninde öğretim görevlisine yakın oturmalıdır.
  • Sınavları ayrı almaları sağlanmalı ya da ek süre verilmelidir. (Öğrencinin isteği dikkate alınarak)

Görme Engeli

Sınıf içi organizasyon

  • Öğrencinin kullandığı laptopta yazma dilini sese çeviren bir program (JAWS) bulunmaktadır. Sınıf içinde not almak konusunda arkadaşlarının yardım etmesi sağlanabilir.
  • Öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda öğretim görevlisine yardım talep edebilir. Bu konuda kendisine, eğer mümkünse yardımcı olunmaya çalışılmalıdır.
  • Öğrencinin okuyacaği kitapların Braille şeklinde hazırlanmış kopyalarının olup olmadığı ilgili yayınevleri tarafından araştırılır.
  • Öğrencinin okuyacaği kitapların CD kopyaları sağlanabilirse öğrencinin kullanmakta olduğu bilgisayara yüklenmesi sağlanır. Uzun süreli yayınlarda her hafta için belli bir bölümün bilgisayara yüklemesi yapılabilir.
  • Öğrencinin probleminden dolayı motivasyon düşüklüğü olabilir. Öğrenciye sık sık geribildirim verilip dersleri takip etmesi için desteklenmesi motivasyonunu yükseltecektir.
  • Okulun ilk günlerinde öğrencinin ders alacağı sınıfın yerini öğrenebilmesi için binalar hakkında bilgi verilir.
  • Öğrenci isteğe bağlı olarak dersi ses cihazı ile kaydedebilir. Bu şekilde daha sonra çalışması kolay olacaktır.
  • Öğrenci görsel materyallerden yararlanamayacağı için, ders ve ders dışı çalışmalar sırasında kullanılması gereken görsel materyaller kendisi için anlaşılabilir hale getirilerek sözel olarak anlatılır ya da muaf tutulur.
  • Bilgisayara yüklenecek her türlü materyalde tablo, şekil vs. olmamasına özen gösterilir. Öğrencinin bilgisayarı bu tarz şekilleri okuyamamaktadır.
  • Gönüllü öğrenciler yarımıyla öğrencinin ders sırasında ve ders dışında çalışmalarına yardım edilir.

Sınav organizasyonu

  • Sınavları ayrı almaları sağlanmalı ya da ek süre verilmelidir. (Öğrencinin isteği dikkate alınarak)
  • Sınavları lap top ile alınabilir.
  • Optik form kullanmamalıdır.
  • Az görenler için A3 kağıda büyük punto dökümanlar hazırlanması uygundur.

Bedensel Engel

Sınıf içi organizasyonu/ sınav organizasyonu

  • Öğrencinin binaların giriş katlarına yerleştirilmesine dikkat edilmektedir.
  • Sınavlarda gerekli durumlarda diz üstü bilgisayar kullanılmasına izin verilmelidir.
  • Yazma ve hareket güçlüğü söz konusu olduğunda ek süre verilebilir.
  • Engelli tuvaletinden yararlanması sağlanacak.

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

Sınıf içi organizasyonu/ sınav organizasyonu

Aşağıdaki hususlar öğrencinin takibini yapan doktor tarafından önerilmiştir.

  • Sınavları ayrı alması sağlanmalı ya da ek süre verilmelidir. (Öğrencinin isteği dikkate alınarak)
  • Yazılı ödev ve sınavlarda dikkat hatası sonucu karşılaşılan yanlışlarda bilginin sözlü olarak test edilmesi yoluna gidilmelidir.
  • Sınav ve ödevlerde yazım ve imla kurallarının göz ardı edilmesi gereken durumlar mümkündür.
  • Öğrencinin motivasyonunun yüksek tutulması için destek verilmelidir.

Disleksi-Disgrafi

Sınıf içi organizasyonu/ sınav organizasyonu

  • Sınavları ayrı almaları sağlanmalı ya da ek süre verilmelidir. (Öğrencinin isteği dikkate alınarak)
  • Motivasyonlarını yüksek tutabilmeleri için destek verilmelidir.
  • Sınav ve ödevlerde yazım ve imla kurallarının göz ardı edilmesi gereken durumlar mümkündür.
  • Sözlü sınav uygulaması tercih edilmelidir.
  • Optik form kullanmadan cevapların sınav kağıdı üzerine işaretlenmesi
  • Kompozisyon sınavının diz üstü bilgisayar ile alınması (isteğe göre değerlendirilebilir)
  • Yazma sınavının ayrı değerlendirilmesi (öğrencinin sürekli yaptığı, bilgi eksikliğinden kaynaklanmayan hataların ayrı değerlendirilmesi)
  • Öğrenciye bireysel destek verilmesi gerekebilir.
  • Çalışma alışkanlıkları hakkında destek verilebilir.

Kekemelik Problemi

Sınıf içi organizasyonu/ sınav organizasyonu

  • Sözlü sınav yerine yazılı sınav uygulanması gerekli olabilir.
  • Sınavları ayrı almaları sağlanmalı ya da ek süre verilmelidir. (Öğrencinin isteği dikkate alınarak)


NOT: Eğitim hakları gereği engelli öğrencinin ihtiyacı olan ders materyalleri, araç gereç ve metodların (farklı formatlarda örneğin kabartma baskı, audio teyp kullanımı, bilgisayar, işaret dili bilen tercüman, CD vs) temin edilmesi gerekmektedir.



| Ana Menü | E-Posta | Bilkent Üniversitesi Ana Sayfası |